Indtast søgning

Handelsbetingelser

Bestilling
 

På timm.dk kan De kun bestille varer via vores website. Hvis De har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er De velkommen til at kontakte os på telefon 86420211 eller besøge vores butik på Århusvej 111, 8960 Randers SØ.

Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.

Når De handler med timm.dk indgås aftaler på dansk.
Det er ikke muligt at se tidligere ordrer ved login på websitet. Hvis De ønsker at modtage en kopi af Deres ordrebekræftelse, skal De sende en mail til timm@timm.dk

Der tages forbehold for:
 

  • Valutaændringer
  • Force Majeure
  • Leveringssvigt
  • Afgiftsændringer
  • Udsolgte varer og trykfejl


Priser

I henhold til forburgerombudmandens retningslinjer, forbeholder Timm Møbler A/S sig retten til at træde tilbage fra en aftale, såfremt kunden vidste eller burde have vidst, at der var tale om en prisfejl ved køb på www.timm.dk.


Betaling

På timm.dk kan der betales med:

  • Visa Dankort
  • Dankort


Beløbet hæves først på Deres kort når varen sendes fra Timm Møbler. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, De har godkendt ved købet.
Der tages ikke gebyr ved betaling på timm.dk


Levering

Levering sker med Danske Fragtmænd, Post Danmark eller vor egen vogn.

Leveringstiden er ca. 3-8 uger. Vi tager forbehold for udskudt leveringstid hos Timm Møbler, Randers A/S´grossister og leverandører.

 

Hvis De fortryder Deres køb (fortrydelsesret)

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:

1. har modtaget din vare

2. får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

3. får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare der består af flere partier eller dele

4. får den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftaler om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode (punkt 4 indsættes kun ved aftaler om regelmæssig levering af varer).

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail, tlf. eller lignende. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige hensyn ikke er egnet til at blive returneret.

Du finder standardformularen for returnering her

Din ordre skal sendes retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Varens stand, når du sender den tilbage

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Hvis De fortryder købet, skal varerne sendes til: 

Timm Møbler, Randers A/S
Århusvej 111
8960 Randers SØ


Vi sender en mail når en kunde fortryder eller reklamerer.

Har De sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation vil De altid få sendt en mail når vi har modtaget varen. I mailen får De oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af Deres fortrydelse/reklamation.

De kan også fortryde købet ved at nægte at modtage varen eller aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvad skal jeg sende med tilbage?

De skal vedlægge em kopi af ordrebekræftelsen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Hvis der er noget galt med varen (reklamation)

Når De handler på timm.dk har De selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at De enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden forvoldende adfærd.

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

De skal reklamere inden for "rimelig tid" efter, at De har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler at De reklamerer så hurtigt som muligt. Hvis De reklamerer inden for to måneder efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis Deres (rimelige) fragtomkostninger til at sende varen retur til os.

Varen sendes til:

Timm Møbler, Randers A/S
Århusvej 111
8960 Randers SØ

Vi har brug for følgende information når De sender varen til os


Når De returnerer varen, bedes De oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale Deres fragtomkostninger.
 

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Timm Møbler. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
 
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr ”  

Hvad gør vi med Deres personlige oplysninger (persondatapolitik)

 


For at De kan indgå aftale med os på timm.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

 

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mail adresse


Vi foretager registreringen af Deres personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til Dem.
Personoplysningerne registreres hos Timm Møbler, Randers A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af Deres udtrykkelige samtykke, således at De er informeret om præcis hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.
Direktøren og bogholderen for Timm Møbler, Randers A/S er dataansvarlige og har adgang til de oplysninger, der registreres om Dem.

Logstatistik

Vi bruger en logstatistik på timm.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere timm.dk.